(…) Kitaptaki planlar, ortaokul dönemindeki tüm yaş grupları için ve ayrıca, biraz daha ayrıntılandırılarak, lise döneminin ilk iki yılındaki öğrenciler için uygulanabilir.
Her birey, her grup farklıdır. Her bireye ve her gruba özel yaklaşımlar getirilmesi gerekir.
(…) Bu kitapta yirmi dört uygulama planı bulunmaktadır.
Bu planları ilk olarak “Geleceğimin Atölyesi” Projesi kapsamında Selma Akay İlköğretim Okulu’nda uyguladık. Yaratıcı drama çalışmalarına sekizinci sınıftan kırk öğrenci katıldı. Katılımcılar, sosyo-ekonomik anlamda dezavantajlı sayılacak bölgelerde yaşayan öğrencilerdi. Altı aylık süreç sonunda öğrencilerdeki gözle görülür değişim akademik başarıyı da olumlu etkiledi ve öğrencilerin tamamı istedikleri liseyi kazandılar.”
K. Oruç – C. Özdeniz
Kategori: Drama Kuram/Uygulama
Yayınevi: Mitos Boyut Yayınları
Basım Yılı: 2016
Basım Yeri: İstanbul
Sayfa Sayısı: 88
ISBN: 9786059306058
İçindekiler
Önsöz
İçindekiler
I. BÖLÜM: DRAMANIN TANIMLANMASI
Drama
Yaratıcı Dramanın Amacı ve Önemi
Yaratıcı Dramanın Özellikleri
Yaratıcı Dramanın Yararları
Yaratıcı Drama İlkeleri
Yaratıcı Dramada Kullanılan Bazı Teknikler
Oyun
Anlatı Tekniği
Doğaçlama (Improvisation)
Rol Oynama (Rol Play)
Öğretmenin Rolde Olması-Öğretmenin Role Girmesi
Rol Kartları
Toplantı Düzenleme
Fotoğraf Karesi (Tableau)
Yarım Kalmış Materyaller
Forum Tiyatro (Forum Theatre)
Bilinç Koridoru
İç Ses (Kafa Sesi)
II. BÖLÜM: YARATICI DRAMADA UYGULAMA
Drama Eğitmeni/Lideri
Yaratıcı Drama Uygulama Süreci
Yaratıcı Drama Uygulamasının Aşamaları
Isınma Aşaması
Asıl Çalışma
Değerlendirme
III. BÖLÜM: UYGULAMA PLANLARI
Kaynaklar
Eğitmenler/Yazarlar Hakkında
Ek 1: Yaratıcı Drama Atölyesinden Önce Öğrencilerin Yaratıcı Dramayla İlgili Görüşleri
Ek 2: Yaratıcı Drama Atölyesinden Sonra Öğrencilerin Kazanımları